نصب آسانسور هیدرولیکی

نصب آسانسور هیدرولیک در تهران

نصب آسانسور هیدرولیک تا حد زیادی شبیه به نصب آسانسورهای کششی است. برای مثال نصب کابین، درب ها، ریل ها، تابلو فرمان و … در روند نصب آسانسور هیدرولیک مشابه آسانسور کششی است. نصب آسانسور هیدرولیکی و قطعات آن مستلزم داشتن تخصص و تجربه کافی می باشد. بنابراین برای نصب آسانسور هیدرولیک باید تجربه و دانش لازم در رابطه با سیستم های هیدرولیک و کلیاتی کاربردی در این زمینه وجود داشته باشد.

توجه نمایید که اطلاع از استاندارد آسانسور هیدرولیک در زمان نصب، برای حفظ ایمنی و استفاده از قطعات مناسب در نصب آسانسور ضروری می‌باشد.

فهرست مطالب

نصب آسانسور هیدرولیک

نصب آسانسور هیدرولیک باید مرحله به مرحله و به شکلی اصولی انجام شود. اجزای آسانسور هیدرولیکی که باید نصب شوند بشرح زیر می‌باشد :

  • نصب ریل ها
  • نصب جک
  • نصب کارسلینگ
  • نصب پاوریونیت
  • اتصال شلنگ
  • نصب سایر قطعات مکانیکی
  • سیم کشی ها و نصب
  • سنسورهای چاه آسانسور
  • نصب تابلو فرمان و راه اندازی نهایی سیستم

نحوه کار آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک به آسانسورهایی گفته می‌شود که با نیروی فشار روغن کار می‌کنند. در این آسانسورها جک و پاوریونیت تامین کننده‌ی نیروی محرکه هستند. در ساده‌ترین شکل این آسانسورها فقط یک سیلندر و پیستون وجود دارد که به طور مستقل به زیر کابین متصل شده است.

برای بالا رفتن آسانسور با چرخیدن موتور، تلمبه روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ می‌کند و بعد از پر شدن ظرفیت سیلندر روغن با فشار کابین و پیستون را به طرف بالا هل می‌دهد.

برای پایین آمدن نیز سیستم کنترل به دریچه علامت داده تا باز شود. در نتیجه سنگینی کابین باعث فشار آوردن پیستون به سیلندر می‌شود. و بعد روغن از دریچه به مخزن بر می‌گردد.

این آسانسورها به طور معمول ظرفیت بالایی دارند و در مسیرهایی با طول کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن موتورخانه‌ی این آسانسورها باید به سیستم تهویه و پوشش عایق مجهز باشد.

برای اطلاعات بیشتر راجع به ویژگی‌های این مدل آسانسور می توانید مقاله آسانسور هیدرولیک را در سایت آسانسورما مطالعه کنید.

مراحل نصب آسانسور هیدرولیک

مراحل نصب آسانسور هیدرولیک عموما شامل ۵ مرحله می‌باشد. اما باید توجه داشت که این 5 مرحله برای نصب آسانسور هیدرولیکی ، مراحل کلی و اصلی هستند و هر کدام از این مراحل جزئیات بسیار دقیقی دارند. مراحل نصب آسانسورهای هیدرولیکی که در ادامه معرفی خواهند شد، جنبه کلی داشته و برای درک کامل اجرای آن باید مراحل نصب آسانسور هیدرولیک توسط شرکتی که وظیفه نصب آسانسور را بر عهده می‌گیرد تعیین شود.

مراحل نصب آسانسور هیدرولیک شامل این 5 مرحله هستند :

  1. آماده سازی کف چاله آسانسور
  2. دیوار کشی چاه
  3. آماده‌سازی و نصب شاسی جک
  4. نصب ریل‌ها و دیوار چینی درب‌ها
  5. پایان اجرای آسانسور هیدرولیکی و بستن سقف چاه
در زیر سعی کردیم هر کدام از مراحل را بصورت خلاصه شرح دهیم.

آماده سازی کف چاله آسانسور برای نصب آسانسور هیدرولیک

اولین مرحله نصب آسانسور هیدرولیک، آماده‌سازی کف چاله آسانسور است. در این مرحله باید چاله آسانسور به اندازه مورد نیاز از ارتفاع اولین توقف کابین، آماده‌سازی شده و سپس در مرکز کف چاهک، مکان قرارگیری سیلندر جانمایی گردد. معمولا لازم است تا فاصله چاهک از کف پس از بتن‌ریزی، حداقل ۱.۵ متر باشد. از این فضا برای قرارگیری قطعات آسانسور از جمله سینی کابین و ضربه‌گیر استفاده می‌شود.

راه اندازی کف چاله آسانسور هیدرولیک

دیوار کشی چاه برای نصب آسانسور هیدرولیک

دیواره چاه برای نصب آسانسور هیدرولیک باید توسط آهن به همراه پوشش‌دهی ضدزنگ و یا دیوارکشی مقاوم شود. عموما شرکت‌هایی که نصب آسانسور را بر عهده می‌گیرند، برای دیوارکشی چاه از مصالح استاندارد و مناسب جهت این امر استفاده می‌کنند.

آماده‌سازی شاسی جک و نصب آن

بعد از آماده‌سازی چاهک و دیوارکشی و مقاوم‌سازی آن، مرحله نصب جک در حفره‌ی آماده شده فرا می‌رسد. حفره جک باید در برابر نفوذ مواد خورنده و آب به خوبی مقاوم شده باشد. زیرا در صورت نفوذ آب به داخل حفره جک، احتمال خرابی و بروز مشکل در عملکرد جک به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند. نتیجتا نصب آسانسور هیدرولیک و آماده‌سازی حفره جک باید بگونه‌ای انجام شود که راه نفوذ مواد خورنده و آب به درون حفره به کلی مسدود شود.

نصب آسانسور هیدرولیک در رشت و تهران

نصب ریل‌های آسانسور هیدرولیک و دیوار چینی درب‌ها

بعد از نصب کردن ریل‌ها، کارسلینگ و درب‌ها، باید دور درب‌ها را دیوار چینی نمود. معمولا دیوار چینی توسط بلوک و آجر انجام می‌شود، اما می‌توان از پوشش‌های فلزی نیز برای این امر استفاده نمود.

این مرحله با اجرای سایر آسانسورها مشابه می‌باشد.

پایان اجرای آسانسور هیدرولیکی و بستن سقف چاه

آخرین مرحله نصب آسانسور هیدرولیک بعد از انجام کابل کشی و نصب تابلو برق، بستن سقف چاه می باشد. بعد از انجام کابل کشی و انجام جزئیات و همچنین بعد از کسب تائیدیه های مربوطه، سقف چاه بوسیله آرماتور و بتن، بسته خواهد شد.

نصب آسانسور هیدرولیک جک از کنار

یکی از روش‌های نصب آسانسور هیدرولیک روش جک از کنار یا جک از بقل می‌باشد. این طریقه نصب خود به دو روش غیر مستقیم و روش مستقیم نصب می‌شود. روش نصب آسانسور هیدرولیک غیرمستقیم پرکاربردتر بوده که با نسبت حرکت 1:2 می‌باشد.

مهم‌ترین نکته در نصب آسانسور هیدرولیک به روش غیرمستقیم بکارگیری کارسلینگ استاندارد است. یک کارسلینگ استاندارد ضمن داشتن استجکام بالا، به فلکه متناسب، قلاب سربکسل مخصوص، کفشک های مناسب و پاراشوت و ملحقات آن نیز مجهز می‌باشد.

نصب آسانسور هیدرولیک جک از زیر

روش نصب آسانسور هیدرولی جک از زیر به میزان زیادی با سایر روش‌های نصب متفاوت است. زیرا در این روش نیاز به حفر چاه با عمق نسبتا زیاد برای جانمایی پوسته جک می‌باشد. حفر چاه برای این روش شامل مراحلی بشرح زیر می‌باشد:

  • حفر و آماده‌سازی چاهک آسانسور مانند سایر سیستم‌ها انجام می‌شود.
  • جانمایی حفره جک در مرکز چاهک
  • محاسبه عمق لازم برای حفره جک
  • ایجاد حفره اولیه با کنده‌کاری
  • مقاوم‌سازی دیوار حفره با استفاده از حلقه‌ای سیمانی
  • جاگزاری لوله پولیکا در داخل حفره. یک سر لوله پولیکا باید مسدود شود.
  • پرکردن فاصله مابین دیواره حفره و لوله پولیکا
  • آماده‌سازی شاسی جک زیر
  • نصب جک داخل چاه

نصب آسانسور هیدرولیک و اجزای آن

بسیاری از قطعات آسانسور هیدرولیک با آسانسورهای دیگر یکسان است. با این وجود نصب آسانسور هیدرولیک نیازمند قطعات دیگری نیز می‌باشد که با سایر آسانسورها متفاوت بوده و شامل موارد زیر می‌‌باشد :

  • پمپ هیدرولیکی
  • پاور یونیت
  • کارسلینگ
  • محفظه روغن
  • سیلندر و پیستون
  • کفشک هیدرولیک
  • شالتر
  • گرمکن روغن هیدرولیک
  • خنک‌کننده روغن
  • شیرهای هیدرولیکی
  • شیلنگ‌های فشار قوی
همچنین در صورتیکه آسانسور هیدرولیکی در محیط‌های سردسیر استفاده شود، برخی از اجزا مانند المنت‌های گرمکن روغن نیز مورد نیاز می‌باشند.
 

هزینه نصب آسانسور هیدرولیک

هزینه نصب آسانسور هیدرولیک به موارد مختلفی بستگی داشته و ثابت نمی‌باشد. برای نصب آسانسور هیدرولیکی با یک کابین بزرگ، چاه آسانسور بزرگ‌تری نیاز است و هزینه نصب آسانسور هیدرولیکی نیز با توجه به افزایش زمان اجرا و مصالح مصرفی، افزایش می‌یابد. بطور کل افزایش اندازه کابین جدای از افزایش قیمت نصب آسانسور هیدرولیکی، بر روی قیمت تمام شده آسانسور نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.

بنابراین انتخاب کابین بزرگ آسانسور در صورتیکه مورد نیاز نباشد، منطقی نبوده و باعث افزایش هزینه نهایی می‌گردد. از اینرو در زمان طراحی آسانسور به این مقوله نیز باید توجه شود.

همچنین هزینه نصب آسانسور هیدرولیک جک از زیر (روش مستقیم) بیشتر از هزینه نصب جک از بغل (غیر مستقیم) بوده و قیمت جک‌های استفاده شده در نوع عملکرد مستقیم نیز بیشتر از عملکرد کناری می‌باشد.

بهترین شرکت نصب آسانسور هیدرولیک

نصب اسانسور هیدرولیک به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارد و این موضوع سبب می‌شود تا اغلب سازندگان در هنگام خرید آسانسور و تصمیم‌گیری برای انتخاب شرکت مناسب جهت نصب آسانسور هیدرولیکی دچار مشکل شوند.

بطور کل توصیه می‌شود تا نصب آسانسور هیدرولیک توسط شرکت فروشنده پکیج آسانسور انجام پذیرد. با این حال اگر قصد سپردن اجرای آسانسور هیدرولیک به شرکت دیگری را دارید، پروژه های موفق انجام شده و اعتبار شرکت مورد نظر را به دقت بررسی کنید.

با توجه به سابقه طولانی و تخصص بالا شرکت آسانسورما بعنوان بهترین شرکت نصب آسانسور هیدرولیک در تهران و گیلان شناخته می‌شود. داشتن بیش از ۱۵ سال سابقه و ارائه خدمات مختلف در زمینه آسانسور با بهره مندی از رضایت حداکثری مشتریان تائیدی بر این ادعا بعنوان بهترین شرکت نصب آسانسور هیدرولیک می‌باشد.

نصب آسانسور هیدرولیک در تهران

با انتخاب یک شرکت معتبر، با تجربه و متخصص در زمینه نصب آسانسور هیدرولیک در تهران، مطمئن شوید که تیم فنی ماهر و تجهیزات حرفه‌ای برای نصب آسانسور هیدرولیکی در تهران را در اختیار دارند.

ساخت تجهیزات اصلی جک و پاوریونیت آسانسور هیدرولیک بر اساس سفارش مشتری صورت می‌گیرد. همچنین طراحی این تجهیزات نیز باید بر اساس پارامترهای دقیق پروژه مورد نظر انجام شود. به این دلیل که جک و پاوریونیتی که دقیقا متناسب با شرایط خاص هر پروژه طراحی و ساخته شده‌اند از نظر کیفیت و عملکرد نسبت به تجهیزات آماده در انبار کاربردی‌تر می‌باشند. در هر حال ساخت تجهیزات آسانسور هیدرولیک فرایندی کاملا تخصصی بوده که نیاز به دانش فنی و تجربه بالایی هم در زمینه نصب آسانسور هیدرولیک و هم سیستم‌های هیدرولیک دارد.

شرکت آسانسورما با داشتن تجربه کافی و پرسنل متخصص، بهترین شرکت نصب آسانسور هیدرولیکی در تهران می‌باشد که می‌توانید برای دریافت این خدمات از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.

نصب آسانسور هیدرولیک در استان گیلان

شرکت آسانسورما اقدام به نصب آسانسور هیدرولیک در استان گیلان با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت می‌نماید. این خدمات شامل شهرهای زیر می‌باشد :

برای دریافت خدمات نصب آسانسور هیدرولیکی در استان گیلان و تمامی شهرهای این استان و همچنین دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت می‌توانید با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما در گیلان بهره ببرید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا